CTNL

Actualmente non ten instalado ou necesita actualizar o plugin Flash Player necesario para visualizar correctamente esta web
pode descargalo na siguiente dirección.
Obtener Flash

A CTNL formámola... A CTNL formámola...
Recursos na rede Recursos na rede

Lingua


175 votos
Votar | | | |


19-07-2016

Para irmos #traballandoenlingua no ámbito socioeconómico

#traballandoenlingua
Publicamos as conclusións do XII Curso de verán sobre dinamización lingüística "Traballando en Lingua", centrado este ano no sector socioeconómico. O curso, organizado pola Universidade da Coruña coa colaboración da SXPL, o Concello de Carballo e a CTNL, tivo lugar en Carballo o 6 e 7 de xullo.


Despois do desenvolvemento do Curso de verán #traballandoenlingua no ámbito socioeconómico, que tivo lugar en Carballo os días 6 e 7 de xullo de 2016, organizado pola Universidade da Coruña, en colaboración coa Coordinadora de Traballadores/as de Normalización da Lingua (CTNL), o Concello de Carballo e a SXPL da Xunta de Galicia, e no que participaron representantes do empresariado, consumidores/as, traballadores/as da lingua, administración, universidade, etc., acordamos facer públicas as seguintes 17 conclusións para mellorar o uso e a posta en valor do galego no ámbito socioeconómico:

1 ESPAZOS PARA A PLANIFICACIÓN
É importante que haxa espazos de debate para que empresariado, traballadores/as, consumidores/as, publicistas e persoas que traballan a prol da lingua reflexionen xuntos/as e planifiquen a posta en valor do galego no ámbito socioeconómico.

2 DESENVOLVEMENTO DUN PLAN ESPECÍFICO PARA O SECTOR
O Plan de dinamización da lingua galega no tecido económico 2015-2020 da Xunta de Galicia, aínda con todas as obxeccións posibles, é sen dúbida un punto de partida que se debe ter en conta. Aínda así, cómpre sinalar que é evidente que a Administración, ademais de coas empresas e coa clientela, debería contar para a planificación, execución e desenvolvemento cos e coas técnicos/as e cos servizos de normalización lingüística.

3 ASOCIACIÓNS EMPRESARIAIS
É de valorar, e posiblemente sexa unha oportunidade, que a Confederación de Empresarios/as de Galicia (CEG) teña unha actitude favorable á normalización da lingua e que tenda a man para a colaboración, algo que se debe aproveitar.
E tamén é importante lembrar que hai asociacións empresariais e de comerciantes de ámbito local e comarcal que moitas veces teñen gran relevancia na súa área de influencia, polo que tamén as hai que ter en conta.

4 DIFERENCIACIÓN E VALOR ENGADIDO
En xeral as empresas non apostan pola lingua por unha cuestión de militancia lingüística. Fano, como é lóxico, por diferenciarse das competidoras e por darlle un valor engadido ao que venden. E isto é bo.
Tamén é xusto non esquecer eses centos e centos de pequenos negocios que manteñen o idioma tamén por compromiso coa lingua e co país. Hai que reforzar a mensaxe positiva entre eles, para que se sintan apoiados e recoñecidos.

5 RECOÑECEMENTO
É necesario “premiar” e/ou “recoñecer” o uso do galego por parte das empresas. Unha boa maneira sería a través dun selo público que, entre outros valores de responsabilidade social (ecoloxía, igualdade, etc.), incluíse o uso e posta en valor da lingua.

6 COLECTIVOS FAVORABLES
Débese contar co traballo e experiencia dos colectivos e asociacións que xa teñen traballo feito para a galeguización empresarial, e tamén se debe recoñecer o seu traballo e logros.

7 MENSAXE POSITIVA
En publicidade, con respecto á lingua, ningún tempo pasado foi mellor. Nos últimos 15 anos grandes empresas galegas comezaron a apostar por comunicar en galego. Aínda así continúa a ser necesario facerlles ver a anunciantes e creativos/as o valor engadido que dá o galego. Cómpren mensaxes e accións para que o ámbito da publicidade perciba que o galego crea valor e diferenciación, suma e permite que a clientela asocie o produto con calidade e proximidade.

8 PAISAXE LINGÜÍSTICA COMERCIAL
Pola súa visibilización, estabilidade e permanencia, é fundamental incentivar o uso do galego na paisaxe lingüística comercial das vilas. E isto cómpre facelo tamén a nivel local, desde os concellos e a través dos SNL e departamentos de promoción económica.

9 IMPORTANCIA DAS PERSOAS CONSUMIDORAS
Unha masa moi importante de consumidores/as ven con bos ollos que as empresas se comuniquen con eles/as en galego, aínda que tamén se comproba que segue a haber pouco feedback por parte de moitas das grandes empresas. Cómpre facerlles ver ás empresas que isto pode restarlles clientes e que a comunicación en galego é un aspecto máis dunha atención ao cliente de calidade.

10 VALOR TURÍSTICO
A lingua tamén é imaxe e un valor turístico que cómpre aproveitar. É fundamental para o turismo manter a autenticidade do destino, e a lingua débese utilizar para iso. Cómpre achegarlle mensaxes ao sector do turismo para que perciba que o galego é un valor que non poden esconder, ao contrario, é mellor visibilizalo e aproveitalo como un patrimonio máis que atrae visitantes.

11 ACCIÓN DA ADMINISTRACIÓN
Cómpre destacar a necesidade de que as administracións establezan requisitos lingüísticos nas compras, contratacións e concesións, e que demanden un maior uso do galego por parte das empresas coas que traballan ou ás que subvencionan.

12 EMPRESAS DE APOIO
Hai empresas que traballan coa lingua como ferramenta e servizo, e isto é positivo e pode ser unha axuda para o ámbito socioeconómico. Cómpre valorar estas empresas e difundilas entre o sector privado.

13 LINGUA NA RSC
Hai unha necesidade de que o uso da lingua galega se teña en conta como un valor na responsabilidade social corporativa das empresas, como marca de respecto e compromiso coa realidade na que opera unha empresa.

14 POTENCIALIDADE DA LUSOFONÍA
Cómpre aproveitar a potencialidade da lusofonía e da intercomprensión mutua entre galego e portugués tanto para a internacionalización das empresas como para que os/as traballadores/as vexan que o galego pode abrirlles máis portas.

15 RECEPTIVIDADE
Se ben é certo que no mundo da empresa a situación do galego é precaria, si que se percibe que hai algo que cambiou nos últimos anos, e é que hai certa receptividade a escoitar propostas de posta en valor do galego por parte das empresas, que non hai rexeitamento xeneralizado de entrada ao uso do galego. Quizais aí está o froito de anos de traballo, que non foron en balde.

16 ANÁLISE PARA A ACTUACIÓN
Cómpre actualizar os estudos existentes sobre a lingua no ámbito socio-ecónomico para coñecer mellor actitudes, usos e necesidades, de xeito que guíen actuacións posteriores.

17 ACTIVACIÓN DA CLIENTELA
Non se debe esquecer que as empresas poida que teñan corazón, pero a alma está nos seus libros de contas. Quizais por iso é primordial que os esforzos na dinamización da lingua sexan bidireccionais: hai que traballar co empresariado (facéndolle ver que o galego suma) pero tamén coa clientela (para que tamén faga saber que prefire ou, polo menos, que lle agrada comprar produtos e servizos en galego).

www.traballandoenlingua.gal


Ligazóns relacionadas


Para irmos traballando en lingua no ámbito socioeconómico

Utiliza a nova

Enviar por Email  Enviar nova
Redes sociais  Chuza! Meneame del.icio.us digg Fresqui

Comentarios


Hemeroteca:  2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017

Avisos

    mes anterior
    Agosto de 2017
    mes seguinte
    Calendario da axenda de Artezanía de Galicia
    L M M X V S D
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31    
    Próximos eventos

    • Agasallo. Propostas de regalos en galego
    • Asociate á CTNL
    • Gústame... o galego
    • Viveiro de propostas normalizadoras
    • Proposta para a mellora da planificación e xestión dos Celga
    • Traballarmos en dinamización lingüística | Isa Vaquero
    • En defensa do traballo xusto e ilusionante dos SNL
    • Axenda da lingua
    • Envianos
    • Canles de novas da CTNL
    • Facebook da CTNL
    • Kit para a normalización da lingua
    • Queremos Galego
    • Eu.gal: Por un dominio galego