17-07-2012A CTNL propón unha mellor planificación e xestión dos Celga e remítelle á Xunta unha proposta integral de mellora
Cinco anos despois da implantación do sistema de acreditación da competencia en lingua galega para persoas adultas, o sistema Celga, e logo dun amplo proceso de análise e reflexión, a Coordinadora de Traballadores/as de Normalización da Lingua (CTNL) fai pública e remítelle á Xunta unha proposta integral coa finalidade de mellorar o sistema e de que se corrixan as numerosas eivas detectadas
A Coordinadora de Traballadores/as de Normalización da Lingua (CTNL) vén de remitirlle á Secretaría Xeral de Política Lingüística e fai agora pública unha
Proposta para a mellora da planificación e xestión dos Celga (.pdf), destinada a mellorar de xeito integral o sistema de formación e acreditación da competencia en lingua galega para persoas adultas.
Esta proposta está feita pola CTNL a partir dun proceso de reflexión e análise dun amplo grupo de persoas con experiencia en distintos ámbitos relacionados cos Celga (técnicos/as de normalización lingüística encargados de convocar, xestionar e difundir cursos e informar a cidadanía sobre o sistema; profesorado colaborador encargado da docencia dos cursos; persoal avaliador das probas de obtención dos títulos, etc.), e tendo en conta ademais as achegas, as ideas e o debate producido na Xornada de análise e avaliación dos Celga que tivo lugar o 28 de xuño de 2012 en Santiago de Compostela, e na que participaron arredor de 150 persoas, entre membros de entidades lingüísticas, técnicos/as de normalización lingüística, profesorado colaborador dos cursos, persoal avaliador das probas Celga, lingüistas, etc., e onde houbo un amplo consenso xeral sobre distintas ideas debatidas.
Cinco anos despois da posta en marcha dos Celga, desde a CTNL considérase que o sistema de acreditación de coñecemento de lingua ten aspectos positivos, mais tamén outros discutibles e moitas eivas que se poden e deben corrixir, en cuestións como as validacións e a validez dos vellos certificados de iniciación e perfeccionamento; a planificación, organización e xestión dos cursos preparatorios; o enfoque, a metodoloxía, os materiais e os contidos dos cursos de formación; os requisitos e condicións do profesorado e do persoal avaliador; e as probas para a obtención dos certificados.
Así, desde a CTNL faise público este documento, que se lle acaba de remitir tamén á Secretaría Xeral de Política Lingüística, a quen lle solicitaron unha xuntanza para analizar as diferentes e múltiples eivas e para explicar as distintas propostas de mellora que contén.
Algunhas desas propostas son, por exemplo, unha maior atención para a mellora das actitudes e usos lingüísticos; a planificación anual da oferta formativa, de forma que cubra todo o territorio; a simplificación e modernización do método de inscrición nos cursos; a nivelación previa do alumnado na procura dunha mellor calidade formativa; a fixación de grupos reducidos; o recoñecemento de asistencia aos cursos; a necesidade de espazos axeitados para a docencia; a activación do nivel Celga 5, convocando probas e téndoo en conta en procesos selectivos; a necesidade de cursos ou módulos de alfabetización; formación específica e completa de calidade para o profesorado; a creación dun equipo docente estable, ou, cando menos e de xeito transitorio, a contratación formal do profesorado colaborador, a clarificación e mellora dos requisitos para acceder a ser profesor/a, unha listaxe pública de chamamento, etc.; ou melloras relativas ás probas, como, por exemplo, que haxa como mínimo dúas convocatorias anuais; que haxa a posibilidade de acreditación por destrezas; que se realice un pequeno informe de cada unha das persoas candidatas; ou que os resultados non se tarden tanto en publicar.
Desde a CTNL traballarase para conseguir que a Xunta de Galicia teña en conta todas estas propostas de mellora.
Proposta para a mellora da planificación e xestión dos Celga (.pdf)