19-07-2016Para irmos #traballandoenlingua no ámbito socioeconómico
Publicamos as conclusións do XII Curso de verán sobre dinamización lingüística "Traballando en Lingua", centrado este ano no sector socioeconómico. O curso, organizado pola Universidade da Coruña coa colaboración da SXPL, o Concello de Carballo e a CTNL, tivo lugar en Carballo o 6 e 7 de xullo.
Despois do desenvolvemento do Curso de verán #traballandoenlingua no ámbito socioeconómico, que tivo lugar en Carballo os días 6 e 7 de xullo de 2016, organizado pola Universidade da Coruña, en colaboración coa Coordinadora de Traballadores/as de Normalización da Lingua (CTNL), o Concello de Carballo e a SXPL da Xunta de Galicia, e no que participaron representantes do empresariado, consumidores/as, traballadores/as da lingua, administración, universidade, etc., acordamos facer públicas as seguintes 17 conclusións para mellorar o uso e a posta en valor do galego no ámbito socioeconómico:
1 ESPAZOS PARA A PLANIFICACIÓNÉ importante que haxa
espazos de debate para que empresariado, traballadores/as, consumidores/as, publicistas e persoas que traballan a prol da lingua reflexionen xuntos/as e planifiquen a posta en valor do galego no ámbito socioeconómico.
2 DESENVOLVEMENTO DUN PLAN ESPECÍFICO PARA O SECTORO
Plan de dinamización da lingua galega no tecido económico 2015-2020 da Xunta de Galicia, aínda con todas as obxeccións posibles, é sen dúbida un punto de partida que se debe ter en conta. Aínda así, cómpre sinalar que é evidente que a Administración, ademais de coas empresas e coa clientela, debería contar para a planificación, execución e desenvolvemento cos e coas técnicos/as e cos servizos de normalización lingüística.
3 ASOCIACIÓNS EMPRESARIAISÉ de valorar, e posiblemente sexa unha oportunidade, que a
Confederación de Empresarios/as de Galicia (CEG) teña unha actitude favorable á normalización da lingua e que tenda a man para a colaboración, algo que se debe aproveitar.
E tamén é importante lembrar que hai
asociacións empresariais e de comerciantes de ámbito local e comarcal que moitas veces teñen gran relevancia na súa área de influencia, polo que tamén as hai que ter en conta.
4 DIFERENCIACIÓN E VALOR ENGADIDOEn xeral as empresas non apostan pola lingua por unha cuestión de militancia lingüística. Fano, como é lóxico, por
diferenciarse das competidoras e por darlle un valor engadido ao que venden. E isto é bo.
Tamén é xusto non esquecer eses centos e centos de pequenos negocios que manteñen o idioma tamén por compromiso coa lingua e co país. Hai que
reforzar a mensaxe positiva entre eles, para que se sintan apoiados e recoñecidos.
5 RECOÑECEMENTOÉ necesario “
premiar” e/ou “
recoñecer” o uso do galego por parte das empresas. Unha boa maneira sería a través dun selo público que, entre outros valores de responsabilidade social (ecoloxía, igualdade, etc.), incluíse o uso e posta en valor da lingua.
6 COLECTIVOS FAVORABLESDébese contar co traballo e experiencia dos
colectivos e asociacións que xa teñen traballo feito para a galeguización empresarial, e tamén se debe recoñecer o seu traballo e logros.
7 MENSAXE POSITIVAEn publicidade, con respecto á lingua, ningún tempo pasado foi mellor. Nos últimos 15 anos grandes empresas galegas comezaron a apostar por comunicar en galego. Aínda así continúa a ser necesario facerlles ver a anunciantes e creativos/as o valor engadido que dá o galego.
Cómpren mensaxes e accións para que o ámbito da publicidade perciba que o galego crea valor e diferenciación, suma e permite que a clientela asocie o produto con calidade e proximidade.
8 PAISAXE LINGÜÍSTICA COMERCIALPola súa visibilización, estabilidade e permanencia,
é fundamental incentivar o uso do galego na paisaxe lingüística comercial das vilas. E isto cómpre facelo tamén a nivel local, desde os concellos e a través dos SNL e departamentos de promoción económica.
9 IMPORTANCIA DAS PERSOAS CONSUMIDORASUnha masa moi importante de
consumidores/as ven con bos ollos que as empresas se comuniquen con eles/as en galego, aínda que tamén se comproba que segue a haber pouco
feedback por parte de moitas das grandes empresas. Cómpre facerlles ver ás empresas que isto pode restarlles clientes e que a comunicación en galego é un aspecto máis dunha atención ao cliente de calidade.
10 VALOR TURÍSTICOA lingua tamén é imaxe e un valor turístico que cómpre aproveitar. É fundamental para o turismo manter a autenticidade do destino, e a lingua débese utilizar para iso.
Cómpre achegarlle mensaxes ao sector do turismo para que perciba que o galego é un valor que non poden esconder, ao contrario, é mellor visibilizalo e aproveitalo como un patrimonio máis que atrae visitantes.
11 ACCIÓN DA ADMINISTRACIÓNCómpre destacar a necesidade de que as administracións establezan requisitos lingüísticos nas compras, contratacións e concesións, e que demanden un maior uso do galego por parte das empresas coas que traballan ou ás que subvencionan.
12 EMPRESAS DE APOIOHai
empresas que traballan coa lingua como ferramenta e servizo, e isto é positivo e pode ser unha axuda para o ámbito socioeconómico. Cómpre valorar estas empresas e difundilas entre o sector privado.
13 LINGUA NA RSCHai unha
necesidade de que o uso da lingua galega se teña en conta como un valor na responsabilidade social corporativa das empresas, como marca de respecto e compromiso coa realidade na que opera unha empresa.
14 POTENCIALIDADE DA LUSOFONÍACómpre aproveitar a
potencialidade da lusofonía e da intercomprensión mutua entre galego e portugués tanto para a internacionalización das empresas como para que os/as traballadores/as vexan que o galego pode abrirlles máis portas.
15 RECEPTIVIDADESe ben é certo que no mundo da empresa a situación do galego é precaria, si que se percibe que hai algo que cambiou nos últimos anos, e é que hai
certa receptividade a escoitar propostas de posta en valor do galego por parte das empresas, que non hai rexeitamento xeneralizado de entrada ao uso do galego. Quizais aí está o froito de anos de traballo, que non foron en balde.
16 ANÁLISE PARA A ACTUACIÓNCómpre actualizar os estudos existentes sobre a lingua no ámbito socio-ecónomico para
coñecer mellor actitudes, usos e necesidades, de xeito que guíen actuacións posteriores.
17 ACTIVACIÓN DA CLIENTELANon se debe esquecer que as empresas poida que teñan corazón, pero a alma está nos seus libros de contas. Quizais por iso
é primordial que os esforzos na dinamización da lingua sexan bidireccionais: hai que traballar co
empresariado (facéndolle ver que o galego suma) pero tamén coa
clientela (para que tamén faga saber que prefire ou, polo menos, que lle agrada comprar produtos e servizos en galego).
www.traballandoenlingua.gal